Nástrahy ojetých vozidel – poruchové součástky vozidel a jak jejich závadu poznáme

Koupě ojeté dodávky je vždy těžkou volbou se spoustou nástrah, kde i zkušený člověk nemusí vždy volit správně. Proto jsme pro Vás připravily alespoň pár užitečných rad, kdy na první pohled (poslech) poznat, že něco není, jak má být. Vybrali jsme ty nejporuchovější součásti vozu a jejich nejtypičtější znaky pro poruchu.

Výfuk

Zde má životnost mnoho faktorů. Vnější vlivy: vítr, déšť, roční období a chemie přítomná na sjížděných silnicích. Vnitřní vlivy také hrají svou roli: tlumiče korodují vlivem výfukových plynů. Ty po čase unikají otvory, způsobenými korozí a efektivita odvodu výfukových plynů je ta tam. Pak zbývá buď výfuk opravit, nebo čekat, až nějaká z jeho částí odpadne.

Oprava vždy závisí na tom, jaká část výfuku je opravována nebo měněna, řádově se jedná o tisícikorunové položky (1 000,- až 5 000,-)

Motor

Zde je tolik možností, kde může být problém, že základem je poznat, že se vůbec něco děje.

Pokud dělá motor následující, není v pořádku:

Nestartuje – závada může být v baterii (vybitá), ve spínací skříňce (prázdná nádrž), čerpadle, karburátoru, přítomnost paliva (ucpané sítko, palivo ve válcích, ucpaná tryska)

Malá míra zrychlení – ventily, špatné palivo, pístní kroužky, karburátor (nepravidelný chod v malých otáčkách)

Nepravidelný chod – karburátor, válce (kontrola, zda jeden nevynechává – svíčky)

Přehřívání - chybí chladicí kapalina, malé množství, rozbitý termostat, ucpaný nebo rozbitý chladič

Hluk vycházející z motoru – jedná-li se o zvuk připomínající lopatky vrtulníku, je na vině setrvačník (více níže), pokud je klepání, může se jednat o klínovou hřídel, popřípadě písty, slyšíte-li lehké cinkání

Alternátor

Alternátor řídí a dodává šťávu všem základním funkcím nezbytným pro chod motoru – řídícím jednotkám vozidla i jeho systémům - palivové čerpadlo, ovládání vstřikovacích ventilů aj. Alternátor slouží k nabíjení autobaterie, což může být prvním signálem jeho poruchy – vybitá či nedobíjející se baterie. Při jeho závadě tedy naprosto selhává přísun energie do baterie a ostatních systémů. Cena včetně nového alternátoru cca 7 000,-

Dvouhmotový setrvačník

Součást vozidla, která by měla být měněna co nejméně, ale jako každý vůz, jak je s ním zacházeno, je s ním i scházeno. Proto je nutné s jeho výměnou počítat, nevíte, kdo před Vámi vozidlo vlastnil, a jak s ním nakládal. Pokud se setrvačník rozbije, je to často vina motoru nebo jeho elementů – záleží na výrobci či konkrétních značkách součástek. Jak jsme již nakousli, špatné zacházení s vozem může přispět jeho výměně – pomalé trhané a špatné rozjezdy, zastavení se zařazenou rychlostí atd. Oprava trvá minimálně 12hodin čistého času a pohybuje se v rozmezí 10 000 až 30 000 - v závislosti na značce vozu. Za rozbití setrvačníku mohou i jiné faktory - špatně vstřikování, rozdílné komprese na válcích apod.

Tyto informace jsou jen zlomkem toho, co vše se v tak složitém systému, jako je motorové vozidlo, může stát a dít. Přejeme Vám při výběru šťastnou ruku a žádný z námi zmíněných příznaků poruchy na Vašem užitkovém voze.

Najít v bazaru vozidlo...

  1.   

Kontakty

VANS CENTRE s.r.o.
Průmyslová 372/1,
108 00 Praha-Štěrboholy


VÝKUP A PRODEJ
Tel.: (+420) 266 310 909

KANCELÁŘ
Fax: (+420) 211 152 657
E-mail: acdodavky@acdodavky.cz

Whatsapp kontakt Viber kontakt

Prodej dodávek, užitkových aut a vozů